Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Submissions
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
v. 11 n. 1 e 2 (2023): Revista da Escola Superior de Artes Célia Helena
v. 11 n. 1 e 2 (2023): Revista da Escola Superior de Artes Célia Helena
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1
Published:
2025-01-23
Full Issue
Editorial (Português (Brasil))
Sumário (Português (Brasil))
Edição Completa (Português (Brasil))
Retrato
ENTREVISTA COM ANA LÚCIA TORRE
Samir Yazbek, Ana Lúcia Torre
8-19
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.231
Fluxo contínuo
Jorge Andrade
biographical fragments
Antonio Gilberto Porto Ferreira
22-31
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.178
Fragments
the director -play wri ght, the material and the chorality
Marcelo Lazzaratto
32-53
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.232
ARENA THEATER AND THE DEVELOPMENT OF A BRA ZILIAN WAY OF INTERPRETING
Marcelo Braga de Carvalho
54-61
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.233
ALL FOR ONE
ARIANE MNOUCHKINE’S THROUGH BRA ZILIAN THEATER THROUGH THE LENS OF JEANNE DOSSE
Julia da Silva Carrera
62-71
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.234
OS CONVIDADOS
BASTIDORES EM CENA DE UMA MEDIAÇÃO TEATRAL
Josimar Olavo Dantas
72-78
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.235
IMPROVISATION, INTUITION E INSTANT
Daves Otani
79-85
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.236
THE CHANGE OF PERCEPTION WHEN GOING THROUGH THE EXPERIENCE
Belonging to oneself and the space one occupies
Aline Stefane Cezarone
86-93
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.237
Bacchus-Dionysus-Zagreeus and the origins of Western theater
Carlos Henrique Guimarães
94-101
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.238
Diasporic Africa and its contexts
Which texts are considered art and lite rature and in what context?
Layla de Lima Marques Santos
102-107
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.239
O CORPO-NATUREZA NA ARTE/VIDA
Olga Mitiko Ochi Takiuti
108-116
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.240
The non-do minant place of Drama in the Post-Modernity
The cases of Peter Szondi and Hans-Thies Lehmann
Paulo Ricardo Berton
117-124
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.241
DIVERSIDADE NA EDUCAÇÃO
INFLUÊNCIA NO PROCESSO CRIATIVO DO ALUNO-ARTISTA
Fabíola Ataíde
125-131
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.242
CORAZÓN CENTRAL: CRIANDO TERRITÓRIOS DE [R]EXISTÊNCIA
ENTREVISTA COM MARTÍN, EL PERIODISTA
Nathielle Wougles
132-137
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.243
GEOGRA PHIES OF RESISTANCE
A LOOK AT THE ART FOR DEMOCRACY MOVEMENT
Luaa Gabanini
138-149
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.244
Dramaturgia latino-americana
CESAR VALLEJO
POETA E DRAMATURGO
Hugo Villavicenzio
152-159
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.245
IRMÃOS COLACHO OU PRESIDENTES DA AMÉRICA
Farsa em três atos e cinco quadros
Hugo Villavicenzio
160-216
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.246
Resenhas
CORPO, TRANSBORDA
EDUCAÇÃO SOMÁTICA, CONSCIÊNCIA CORPORAL E EXPRESSIVIDADE
Thiago Sgambato
218-220
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.247
ENTRE MIRA, SERAFINA, ROSA E TIA NEGUITA
A TRAJETÓRIA E O PROTAGONISMO DE LÉA GARCIA
Fabiano Cabral de Lima
221-223
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v11i1.248
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
indexadores
Indexadores e bases de dados
Most Read Articles
Memória afetiva & ações físicas: apropriações do teatro ao cinema
73
The collaborative process as way of creation
52
ENTRE MIRA, SERAFINA, ROSA E TIA NEGUITA
43
Fragments: the director -play wri ght, the material and the chorality
33
CORPO, TRANSBORDA
31
selo