Daniel Veronese: a theater of the lack
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v1i1.13Keywords:
Latin-American dramaturgy, Argentinian theater, Desintegration theaterAbstract
The article presents the guidelines of the playwriting of the Argentinian author Daniel Veronese, contextualizing it inside the historical dynamics from the last decades, on the Argentinian stage from 20th Century. The text relates also the masterpiece of the playwright in his direction practice.References
CARREIRA, A. Daniel Veronese: desintegração e sabotagem. In: Revista Folhetim, Rio de Janeiro, n. 19, jan./jun. 2004.
LUSNICH, A. L. El realismo crítico de Griselda Gambaro y Eduardo Pavlovsky (1976-1983). In: PELLETIERI, O. (org.) Historia del Teatro Argentino. vol. V. Buenos Aires: Galerna, 2001.
PELLETIERI, O. ¿A qué llamamos teatro emergente de los ochenta y los noventa? Historia del teatro argentino en Buenos Aires. El teatro actual (1976-1998), Vol.V. Buenos Aires: Galerna, 2001.
VERONESE, D. La deriva. Buenos Aires: Adriana Hidalgo Ediciones, 2000.
_____. Cuerpo de prueba. Buenos Aires: SECBE UBA, 1997.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Olhares
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados pertecem à revista Olhares, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo são de responsabilidade dos autores.