Ten steps that keep stage and audience apart
DOI:
https://doi.org/10.59418/olhares.v2i1.24Keywords:
Improvisation, Dramatic play, Theater play, Keith Johnstone, Frank TotinoAbstract
Improvisation and dramatic play as a procedure for the discovery of significant resources in the field of acting/actor reception/spectator. The text shares the experience in the Workshop of Improvisation by Frank Totino held in July 2010, at the School of Arts Célia Helena, while pointing some reflections on the contemporary improvisation.References
MAGIOLO, Luciana Cristina. A criação coletiva como caminho para o desenvolvimento de uma dramaturgia nacional. Dissertação de Mestrado na Escola de Comunicação e Artes da Universidade de São Paulo – ECA, 2005.
PAVIS, Patrice. Dicionário de teatro. São Paulo: Perspectiva, 2005.
PESSOA, Fernando. Obra poética. São Paulo: Nova Aguilar, 1997.
PUPO, Maria Lúcia de Souza Barros. In: prefácio de RYNGAERT,
Jean-Pierre. Jogar, representar. São Paulo: Cosac Naify, 2009.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Olhares
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados pertecem à revista Olhares, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo são de responsabilidade dos autores.