Stanislávski e a tomada de decisão

Authors

  • Marco Antonio Rodrigues Célia Helena Centro de Artes e Educação

DOI:

https://doi.org/10.59418/olhares.v7i1.131

Keywords:

Stanislavski, Theater, Pedagogy, Acting, Creative Process

Abstract

This article reflects on Stanislavski’s theatrical grammar, regarding its pedagogical application in the theater school Célia Helena since the 70s. It presents a historical contextualization of Stanislavski’s work as of the formulations of his System. It is intended to discuss the creative paths and also the structural knowledge developed by Russian actor and director, which are considered fundamental references within the field of the Performing Arts, from the beginning of the 20th century until today.

Author Biography

Marco Antonio Rodrigues, Célia Helena Centro de Artes e Educação

Encenador teatral, foi fundador e diretor artístico do Folias, coletivo teatral de São Paulo. Atua como professor-encenador do Curso de Teatro da Escola Superior de Educação em Coimbra e na Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo do Porto, ambas em Portugal. Professor-encenador do Célia Helena Centro de Artes e Educação.

References

D’AGOSTINI, Nair. Stanislávski e o método de análise ativa: a criação do diretor e do ator. São Paulo: Perspectiva, 2018.

GROTÓWSKI, Jerzy. Sobre o Método das Ações Físicas. Palestra proferida por Grotówski no Festival de Teatro de Santo Arcangelo (Itália), em junho de 1988. Disponível em: <https://4portascpc.weebly.com/jerzy-grotowski.html> acesso em setembro de 2020.

KARTUN, Mauricio. Terrenal – pequeno mistério ácrata. Trad. BOAL, Cecília. Texto original de Maurício Kartun com tradução de Cecília Boal, versão não publicada. 2014.

Published

2020-12-21

How to Cite

Rodrigues, M. A. . (2020). Stanislávski e a tomada de decisão. Olhares, 7(1), 28–38. https://doi.org/10.59418/olhares.v7i1.131