Disobidient Doolls

Drama Crisis. Human Being Crisis

Authors

  • Carolina Lobo Célia Helena Centro de Artes e Educação

DOI:

https://doi.org/10.59418/olhares.v8i1.142

Keywords:

Witch hunts, Modernity, Modern Drama, Dollhouse, Feminism

Abstract

This article discusses how the form and the content of modern drama – based on Henrik Ibsen's play "Dollhouse" – can subvert not only the dramatic structure, but also any disciplinary and castrating system. Through a brief journey from Renaissance to Modernity, passing by the birth of Biopower and the Witch hunts, the proposed reflection rediscovers the essence of art: Collective Liberation.

Author Biography

Carolina Lobo, Célia Helena Centro de Artes e Educação

Graduada em Educação Física e Dança pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2001), atuou como professora de dança, lecionando para crianças e jovens da rede pública e privada de ensino. Mestranda em Artes da Cena na Escola Superior de Artes Célia Helena, sob orientação da Profa. Dra. Karina Almeida. Desde 2007, atua como professora de Euritmia na Escola Waldorf Rudolf Steiner (EWRS) e desde 2015 dirige o Grupo de Euritmia Jovem YggBrasil. Atualmente é docente da Faculdade Rudolf Steiner (FRS), onde também dirige o projeto de extensão Coletivo IANProfessora de redação e cineasta. Mestranda em Artes da Cena na Escola Superior de Artes Célia Helena, sob orientação da Profa. Dra. Giuliana Simões. Especialista em Cultura, Mídia e Informação pela Universidade de São Paulo (2013). Graduada em Letras-Português/Literaturas pela UNITAU (2006).

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Published

2020-12-22

How to Cite

Lobo, C. (2020). Disobidient Doolls: Drama Crisis. Human Being Crisis. Olhares, 8(1), 72–81. https://doi.org/10.59418/olhares.v8i1.142